Понеділок, 31 січня 2022 14:13

Як забезпечити нормальну експлуатацію дизельного автомобіля

Система очищення відпрацьованих газів Denoxtronic від Bosch дозволяє значно знизити шкідливі викиди ДВЗ та подовжити життя двигунові.

В Україні сьогодні активно експлуатується декілька мільйонів одиниць легкового та комерційно автотранспорту із дизельними двигунами. Частина цього автопарку є застарілою із моральної та технічної точок зору, однак наразі неможливо відразу знайти заміну.

За умов високих температур, всередині циліндрів двигуна при згорянні пального утворюється велика кількість шкідливих з'єднань, а в дизельних двигунах через специфіку процесу горіння особливо важливо забезпечувати вимоги щодо викиду оксидів азоту. І хоча технології очищення відпрацьованих газів постійно вдосконалювалися, проблема залишається актуальною й досі.

Bosch Denoxtronic

До складу відпрацьованих газів входить понад 200 різних сполук, у тому числі: оксиди вуглецю, свинцю, азоту, формальдегіди, зокрема домішки ароматичних вуглеводів, бензапірен, канцерогени, у тому числі й ПАВ, серед яких чимало мутагенів.

Тим не менш, які б рішення щодо продажу нових автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння не приймали уряди різних країн світу, на дорогах залишається велика кількість автомобілів із ДВЗ. Причому у багатьох сферах (комерційних перевезеннях, будівництві, сільському господарстві та інших) гідної альтернативи дизельним двигунам немає. І їхня доля сьогодні багато в чому залежить від того, наскільки ефективними будуть системи очищення відпрацьованих газів.

Ефективні рішення у цьому сегменті працюють вже доволі давно, завдяки компанії Bosch, яка пропонує рішення Denoxtronic для комерційного транспорту з 2004 року. Впродовж цього періоду часу система очищення вихлопних газів і дозування рідини Denoxtronic була встановлена на багатьох дизельних автомобілях цілих п’яти поколінь.

Принцип роботи Denoxtronic полягає у тому, що система впорскує водний розчин сечовини (Adblue) в потік вихлопних газів разом з каталітичним нейтралізатором SCR, забезпечуючи перетворення такого шкідливого газу, як оксид азоту (NOx), на воду й азот.

На сьогодні по всьому світу використовується приблизно 12 мільйонів таких систем у вантажних автомобілях, будівельній і сільськогосподарській техніці та стаціонарних установках із дизельними генераторами.   

Bosch Denoxtronic

Як працює система Denoxtronic

Система Denoxtronic дозує і впорскує під тиском 32,5-процентний водний розчин карбаміду (запатентована назва AdBlue) в потік відпрацьованих газів, де за участю каталітичного нейтралізатора методом селективної каталітичної нейтралізації (SCR) шкідливі оксиди азоту перетворюються на воду. Тим самим токсичність газів, що відпрацювали, знижується. Роботою системи керує окремий блок, який стежить за тим, скільки AdBlue та з якою періодичністю має подаватися в потік відпрацьованих газів залежно від фактичних умов роботи двигуна й складу відпрацьованих газів. 

Слід зазначити, що за всіх своїх переваг розчин AdBlue відрізняється підвищеними вимогами до умов експлуатації: навіть найменше забруднення порушує хід хімічної реакції, а присутність у розчині небажаних домішок може вивести з ладу каталізатор і всю систему в цілому. Тому для захисту інжектора в модулі дозування системи Denoxtronic від забруднень передбачено спеціальний фільтр. 

Bosch Denoxtronic

Як працює фільтр Denoxtronic

Фільтр системи Denoxtronic забезпечує високий ступінь очищення завдяки мікропористій структурі фільтрувального елемента зі спеціальним просоченням. Конструкція наповнювача фільтра – часта «гармошка» з мікроволокна, просоченого спеціальною смолою, – створена таким чином, щоб максимально збільшити площу робочої поверхні та накопичувальну здатність фільтра. 

Мікропористі фільтрувальні матеріали зі спеціальним просоченням смолою забезпечують відмінну ефективність фільтра і міцність на розтягування. Велика площа поверхні фільтра з високою здатністю утримання часток сприяє тривалому терміну служби і зниженню опору потоку. Своєю чергою високоякісні матеріали поліпшують хімічну стійкість до агресивної дії розчину AdBlue.

Конструкція з компенсаторами, що стискаються, запобігає пошкодженню фільтра і модуля живлення завдяки поліпшеній морозостійкості. Сам компенсатор з функцією ущільнення забезпечує герметичність між кришкою і корпусом модуля подачі Denoxtronic 2.2 і 6.5

При цьому слід мати на увазі, що водний розчин сечовини AdDlue – досить агресивний реагент. Тому матеріали фільтра, з одного боку, повинні витримувати його вплив, а з іншого, бути достатньо нейтральними, щоб не взаємодіяти з розчином, який очищають. І хоча до їхньої якості пред'являються підвищені вимоги, термін служби фільтрів Denoxtronic має обмеження.

Через кожні 120 – 320 тис. км (залежно від регламентів технічного обслуговування тієї чи іншої моделі автомобіля) їх необхідно міняти. Періодичність такої заміни визначається автовиробником і порушувати встановлені терміни не слід, щоб не зіткнутися з дорогим ремонтом усієї системи. Крім того, у разі проблем у роботі каталітичного нейтралізатора (SCR) блок керування двигуном може обмежити потужність двигуна або навіть повністю блокувати можливість його запуску. Так що іншого способу забезпечити надійну роботу системи, окрім своєчасної заміни фільтра, не залишається. 

Bosch Denoxtronic

Зверніть увагу!

Після встановлення нового фільтра систему необхідно активувати наново за допомогою спеціального обладнання. Тому міняти фільтр Denoxtronic, що відпрацював свій ресурс, на новий рекомендується в умовах спеціалізованої СТО. 

Так чи інакше, нормальна експлуатація комерційного дизельного автомобіля сьогодні є неможливою без такої ефективної системи як Denoxtronic, що в свою чергу повинно супроводжуватися раціональним вибором компонентів.

Як демонструє успішний досвід багатьох мільйонів власників дизельних автомобілів, де встановлені рішення для усунення шкідливих викидів від компанії Bosch, вибір фільтрів Denoxtronic гарантує тривалу безпроблемну робота техніки. Це забезпечує належну економічну рентабельність експлуатації машин із ДВЗ.

Медиа




Купити техніку

Продати техніку

Оренда техніки

Підпишіться на новини спецтехніки:

News: