Четвер, 04 листопада 2021 09:47

Представили вантажівку Ford, що працює на суміші водню та дизпалива

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, змішування солярки із природним газом дає змогу скоротити експлуатаційні витрати та отримати чистіший вихлоп. Але у Бельгії народилася зовсім нова ідея.

Тут вирішили змішувати дизпаливо з воднем, і робиться це не задля підвищення ефективності перевезень, а лише задля максимального зниження викидів парникових газів. Першою такою вантажівкою, що нещодавно надійшла в експлуатацію, став перероблений сідельний тягач Ford F-Max.

Автором конверсії є компанія CMB.TECH із Антверпена. Її фахівці використали заводський 12,7-літровий двигун Ford та оригінальну трансмісію.

Зміни торкнулися системи впорскування та змішування водню з дизпаливом. З'явилися нові ємності для зберігання водню. Вони були встановлені у вежі за кабіною водія. Також з'явилася нова решітка радіатора, покликана відрізняти воднево-дизельну переробку від звичайного Ford F-Max.

Завдяки використанню серійного автомобіля бельгійська дизель-воднева вантажівка буде на 70% дешевша, аніж повністю водневий електротранспортний засіб аналогічної вантажопідйомності.

Водночас проект CMB.TECH забезпечує величезні екологічні переваги в порівнянні з дизельними конкурентами. Адже тут у суміші відсоток Н2 сягає близько 70-80. Це означає різке зменшення споживання дизельного палива, а також скорочення викидів CO2 та небезпечних оксидів азоту NOX.

Також знижується споживання AdBlue. У результаті кількість вихлопних газів просто мінімальна. З вихлопної системи переважно випадає вода (ефект горіння водню).

На одній заправці воднем модифікований Ford зможе проїхати близько 500 км, що цілком достатньо для двозмінної розвізної роботи. З іншого боку, якщо водень раптом закінчиться, то цей автомобіль зможе продовжити рух, як звичайнісінька дизельна вантажівка.

Перший «перероблений» екземпляр працюватиме у бельгійській транспортній компанії Van Moer Logistics та обслуговуватиме мережу магазинів Delheize. Випробування прототипу триватимуть 12 місяців. Заправку Н2 здійснюватимуть на водневій АЗС в Антверпені. Якщо випробування завершуватимуться успішно, то наступного року на бельгійських дорогах таких дизель-водневих вантажівок побільшає.

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, двопаливна вантажівка коштує всього лише 1/3 від водневого аналога, але вона споживає досить багато Н2, який значно дорожчий за дизель.






  • Підпишіться на новини спецтехніки:

    News: