Виявилося, що понад 85 відсотків ринку тут займають Scania і Volvo. На всьому ринку важкої техніки домінують лише ці два бренди, обидва - із сусідньої Швеції.
Така ситуація триває десятиліттями. І щороку виникає лише одне питання: хто цього разу буде першим – Scania чи Volvo Trucks? Цю закономірність підмітив 40ton.net.
Нинішня статистика показала, що Scania досягла у 2024 році вищого результату. Її частка на норвезькому ринку транспортних засобів понад 16 тонн досягла рівно 46,6 відсотка, що можна вважати рекордом навіть з огляду на місцеві умови.
Якщо для всього норвезького важкого ринку 2024 рік приніс майже 4,8 тисячі одиниць транспорту цього сегменту, то Scania поставила понад 2,2 тис. нових вантажівок.
Компанія Volvo Trucks в продажах посіла друге місце. Вона поставила на норвезький ринок на 350 важких автомобілів менше, ніж її основний конкурент. Це відповідає доволі високій частці ринку – приблизно 39 відсотків.
У підсумку за обома результатами понад 85 відсотків норвезького ринку важких вантажівок у 2024 році займуть два шведські виробники.
Третю сходинку цього п’єдесталу вже традиційно який рік підряд не покидає німецький Mercedes-Benz. Його частка наближається до 10 відсотків. Показники продажу інших брендів незначні.
У 2023 році першість у Норвегії була за Volvo Trucks, доля якої на цьому ринку сягнула понад 41 відсоток транспортних засобів загальною масою понад 16 тонн. Scania посіла тоді друге місце з 38,5 відсотками.
Таким чином два шведські конкуренти регулярно міняються місцями залежно від поточної ситуації на ринку та виробництва.
При цьому загальна частка шведських монополістів у Норвегії постійно зростає. Якщо у 2023 році їхній загальний показник мав 79,7%, то у 2024 році він підскочив до 85,6%.
У норвезьких перевізників техніка Volvo лишається в пріоритеті попри її нинішню поразку, в наступній статистиці бренд своє знову візьме.
У статистиці норвезького ринку вантажівок є ще один цікавий факт.
Вперше в історії повністю скандинавська електрична вантажівка опинилася серед моделей, що найчастіше реєструються. Магістральний тягач Volvo FM Electric протягом 2024 року дістався 92 норвезьким перевізникам.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, таким чином, цей автомобіль став дев'ятою за популярністю моделлю на важкому ринку (після серії R, FH, FM, серій P, серій S, Actros, Actros і серій G), ще більше наблизившись до Mercedes Actros (151 од.) з двигуном внутрішнього згоряння та обігнавши MAN TGX (63 од.).