«Укрзалізниця» оголосила в системі Prozorro тендер на придбання відразу 80 електропоїздів. Загальна стартова сума закупівлі складає 31 мільярд 464 мільйона 245 тисяч гривень.
Це по суті, найбільш масштабна одночасна закупівля електропоїздів за всі роки незалежності України.
Електропоїзди розбиті на три групи:
- приміські постійного струму - 30 одиниць по 5 вагонів, 300 сидячих місць 1-го і 2-го класів.
- приміські змінного струму - 30 одиниць по 5 вагонів, 250 сидячих місць 3 класу.
- регіональні змінного струму - 20 одиниць по 5 вагонів, 300 сидячих місць 1-го і 2-го класів.
Максимальна швидкість електропоїздів вказується в 160 км/год - це поки межа можливостей для колійної інфраструктури. А для роботи в приміському циклі з частими зупинками, розгонами і гальмуванням не актуальне навіть така швидкість, зате важлива саме динаміка розгону.
Всі електропоїзди повинні бути п'ятивагонними, з наскрізним проходом між вагонами. Обумовлюється можливість виключення зі складу одного або декількох вагонів, а також можливість зчіпки складів між собою.
Це повинно забезпечити як роботу, наприклад, 4-вагонних потягів на менш завантажених напрямках, так і роботу «здвоєних» складів сумарно по 8-10 вагонів.
Також за рахунок роботи деяких складів по 4 вагони, можна буде як проводити технічне обслуговування окремих вагонів без зупинки цілого електропоїзда, так і формувати 6-вагонні поїзди.
Зазначено, що один з головних вагонів кожного електропоїзда повинен мати обладнання для посадки і висадки пасажирів в інвалідних колясках і місця під коляски в салоні. Інших вимог до компонування салонів не вказано.
Закуплені електропоїзди змінного струму приміської комплектації з мінімальною кількістю сидячих місць і максимальною загальною місткістю, швидше за все, будуть сконцентровані в Києві.
Регіональні електропоїзди можуть бути задіяні на більшості більш далеких напрямків від Києва, Одеси, Львова, Вінниці.
А ось електропоїзди постійного струму будуть сконцентровані навколо Харкова, Дніпра і Запоріжжя, в тому числі на маршрутах між Дніпром і Запоріжжям, Дніпром і Кривим Рогом, Дніпром і Генічеському і так далі.
5-вагонна складова закуповуваних електропоїздів вказує, як мінімум, на гарантоване участь в тендері компанії «Штадлер», яка в якості основної комплектації випускає саме такі електропоїзди. Тим більше, що якраз про це і був підписаний недавно чотиристоронній меморандум.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, судячи із тексту меморандуму, в разі закупівлі швейцарських електропоїздів з локалізацією їх складання в Україні - є велика ймовірність отримання під них швейцарського ж кредитного фінансування на 500 мільйонів євро - це якраз половина вартості нинішньої закупівлі.