Четвер, 20 січня 2022 12:56

Як підвищити ефективність експлуатації кар'єрних самоскидів

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, конструкція кар'єрного самоскида, як правило, розрахована на тривалий термін експлуатації, але він значно залежить від умов роботи машини.

Типорозміри моделей самоскидів у відкритих версіях варіюються від вантажопідйомності 25 до 450 тонн. Існує прямий взаємозв'язок поміж вантажопідйомністю самоскидів та обсягом ковша екскаваторів.

Найвигіднішим поєднанням типорозмірів екскаватора та самоскида з економічної точки зору є заповнення кузова самоскида від 4 до 6 ковшів. А кількість самоскидів найбільш економічно вигідних для завантаження екскаватором становить 5-7 одиниць.

Точна кількість одиниць техніки залежить від довжини дороги від вибою до відвалу чи області завантаження з корисними копалинами. Головну роль в плані збереження повної працездатності техніки відіграє стан технологічних доріг у кар'єрі.

Основною ланкою технологічного ланцюжка відкритих розробок є технологічні дороги. Технологія в кар'єрах та розрізах базується на циклі: навантаження породи або розтину, транспортування та відвантаження. Зрозуміло, що без технологічних доріг такий цикл просто неможливий.

Кожен дефект на технологічних дорогах завдає шкоди і шинам, і безпосередньо самоскидам, особливо, коли вони переміщуються з вантажем зі швидкістю до 60 км/год. Грамотна побудова технологічних доріг належить до заходів щодо профілактики та усунення впливу погодних умов, а також заходів для зниження корисних навантажень на самоскиди.

Неякісне будівництво доріг та неувага до їх регулярного утримання можуть спричинити значний негативний вплив на експлуатацію рухомого складу, знизивши продуктивність всього гірничодобувного виробництва.

Далі ми перерахуємо та опишемо всі ключові моменти, інструкції та принципи побудови та утримання технологічних доріг. Як правило, це такі умови утримання кар'єрних самоскидів, які необхідно брати до уваги при проєктуванні їхнього пристрою.

Опір коченню

Для машин з радіальними шинами, які завжди віддають перевагу шинам з діагональним розміщенням ниток корду в каркасі. Значення опору коченню необхідно набувати таким способом:

1,5% для твердих доріг, що добре обслуговуються, з постійним ухилом;

3% для доріг, що добре обслуговуються, з помірними вигинами;

4% для доріг із зануренням шин на 25 мм;

5% для доріг із зануренням шин на 50 мм;

8% для доріг із зануренням шин на 100 мм;

14% для доріг із зануренням шин на 200 мм.

Вплив опору коченню можна відобразити в такий спосіб.

Коли опір коченню дорівнює 2% і водночас час транспортного циклу дорівнює півгодини, зниження опірності коченню до 1,5 % мінімізує час транспортного циклу до 28 хвилин 30 секунд.

Для машини вантажопідйомністю 250 тонн завдяки зниженню часу транспортного циклу на 1,5 хвилин збільшується продуктивність перевезень до 21 тонни на годину.

Відповідно, продуктивність даного самоскида збільшується приблизно на 2 047 500 тонн на рік навіть з урахуванням того, що результат знижується до 25% в умовах реальності гірничодобувного виробництва.

Наприклад, у процесі занурення шини в дорожнє покриття на 610 мм опір коченню підвищується до 30%.

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, внаслідок такого збільшення виникає надмірно збільшена витрата пального, знижується довговічність шин та елементів самоскидів у зв'язку з надмірним навантаженням на вузли приводу.

Детальніше про підвищення ефективності експлуатації кар’єрних самоскидів та іншої техніки дізнавайтеся у офіційного дилера CAT - компанії «Цеппелін Україна»






  • Підпишіться на новини спецтехніки:

    News: