П'ятниця, 05 листопада 2021 09:40

В Нідерландах випробовують дві абсолютно нові системи допомоги водіям вантажівок

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, голландська дослідницька організація TNO провела випробування двох нових систем допомоги водіям.

Мова про технології CACC та iVRI, які мають зробити роботу вантажних автомобілів більш ефективною.

CACC є абревіатурою назви Cooperative Adaptive Cruise Control (англ). По суті, тут комбінуються вже відомий усім круїз-контроль ACC із розробленою нещодавно «караванною» технологією Platooning.

CACC бездротовим чином з'єднує вантажівки, що працюють у конвої, автоматично підтримує відстань, та координує аварійні реакції, такі як гальмування. Завдяки цій новітній системі з'являється можливість скоротити до мінімуму відстань між двома транспортними засобами, що прямують у конвої.

Відповідно,  утворюється єдиний повітряний коридор, при якому динамічний опір повітря у другої вантажівки різко скорочується. І як наслідок цього скорочення – зменшення витрат палива у веденого автомобіля. Однак, на відміну від повноцінної технології Platooning, CACC не керує другою вантажівкою, залишаючи контроль керма людині.

iVRI – це теж абревіатура англійських слів, яку можна перекласти, як інтелектуальну систему, що допомагає вантажівкам рухатися вулицями «зеленим» коридором. Датчики, що входять до її оснащення, повідомляють дорожнім маякам, що до них наближається ціла група вантажівок.

Потім система починає реагувати та підлаштовуватися, щоб надати конвою зелене світло. Таким чином, важким транспортним засобам не доведеться гальмувати, спалюючи паливо для нового прискорення. Водночас водії отримують від системи рекомендації щодо швидкісного режиму. Якщо вони дотримуватимуться порад електроніки, то постійно потраплятимуть на зелене світло світлофора.

Спільне використання CACC та iVRI дають ефект лише великій групі вантажівок, що прямують в одному напрямку. А транспортні компанії, з впровадженням цих систем, отримають щонайменше кілька відсотків економії палива.

Тести, які провела TNO, вже вказують на 2% економії завдяки системі iVRI та 4% від роботи CACC. Хоча на деяких маршрутах зниження витрат палива може сягати і 10%. Водіїв на цих випробуваннях, найбільше потішила відсутність частих зупинок та тривалі ділянки у плавному русі.

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, слід уточнити, що TNO проводить тести з власної ініціативи. І це лише первинна інформація про спільну роботу двох систем.




Купити техніку

Продати техніку

Оренда техніки

Підпишіться на новини спецтехніки:

News: