Передачу цієї бронетехніки анонсував очільник канадського оборонного відомства Девід Дж. Макгінті на 28-му засіданні Контактної групи з питань оборони України у форматі Рамштайн в Брюсселі.
Що це за БТРи і як вони посилять українські Сили оборони?
Базова машина
Ці машини входять до сімейства бронетехніки LAV-2 (Light Armoured Vehicle) канадської компанії General Motors Diesel (тепер General Dynamics Land Systems Canada), що базується в канадському місті Лондон, провінції Онтаріо.
Відмінність між машинами полягає в тому, що Coyote оснащено автоматичною гарматою, тоді як Bison має виключно кулеметне озброєння.
Базова конструкція LAV-2 розроблена на основі швейцарської бойової броньованої машини MOWAG Piranha з колісною формулою 8х8.
Першим користувачем цих бронетранспортерів став Корпус морської піхоти США, який вони називають LAV-25. Американці замовили загалом 758 машин у шести варіантах.
Вперше їх застосували у бойових діях під час вторгнення до Панами в 1989 році. Далі була війна у Перській затоці, Іраку та в Афганістані.
Канада для своїх військових придбала два основні варіанти: розвідувальну машину, яка отримала назву Coyote та броньований транспортер Bison, який має низку варіантів для виконання різних завдань.
Bison
Прототип бронетранспортера Bison з’явився в 1988 році, а вже наступного року почалося його виробництво. Перші машини були прийняті на озброєння у 1990 році, ними замінили застарілі БТРи Grizzly. Поставки тривали до 1993 року.
Більшість випущених машин були придбані та призначені для Головного резерву канадських збройних сил, але через короткий час були передані регулярним з’єднанням.
Загалом Канада замовила 199 одиниць цієї техніки – 149 у варіанті БТР для перевезення особового складу, 18 командно-штабних машин, 16 самохідних 81-мм мінометів та 16 ремонтно-евакуаційних машин.
Bison зберіг загальні риси базового LAV-25, проте має багато відмінностей у деталях.
Зокрема, у нього збільшена висота даху корпусу, на ньому відсутня башта і наявна рейкова система кріплення у вантажопасажирському відсіку в кормовій частині для швидкої зміни обладнання для виконання конкретних завдань без якихось суттєвих змін у конструкції.
Суцільно броньований сталевий корпус БТРа забезпечує захист від вогню стрілецької зброї та осколків снарядів.
Екіпаж – двоє військовослужбовців. Місце механіка-водія розташоване у передній частині машини ліворуч. За ним сидить командир, який має доступ до власного люка та встановленої там турелі з кулеметом C6 калібру 7,62-мм.
Десантний відсік призначений для перевезення восьми повністю екіпірованих військовослужбовців. Вони сидять по чотири з кожного боку обличчям один до одного.
Під сидіннями та безпосередньо позаду них є місця для зберігання речей. Додаткове сидіння є позаду перегородки моторного відсіку.
Вхід та вихід у десантне відділення здійснюється через велику апарель. Двигун і трансмісія розміщені у правій стороні корпусу.
Стандартне обладнання включало передню гідравлічну лебідку, а додаткове обладнання включало систему виявлення та гасіння вогню у моторному і десантному відділеннях, вентиляційну систему захисту від впливу ядерної та хімічної зброї та пасивні прилади нічного бачення.
Для розгортання за кордоном частина бронетранспортерів були модернізовані, включаючи встановлення додаткової пасивної броні, зокрема решітчастих протикумулятивних екранів.
Вага БТРа – 13 тонн, корисне навантаження – 1 864 кг, довжина – 6,5 м, ширина – 2,6 м, висота – 2,21 м.
Двотактний дизельний двигун Detroit Diesel 6V53T з турбонаддувом потужністю 275 к.с. розганяв машину до максимальної швидкості у 100 км/год на автодорозі. Автоматична коробка передач – Allison MT-653-DA. Запас ходу – 650 кілометрів.
Машина могла самостійно долати водні перешкоди зі швидкістю 9,7 км/год. Підготовка до цього займала дві хвилини. БТР рухався по воді за допомогою двох гвинтів, встановлених під задньою частиною корпусу, позаду гвинтів розташовані два керма.
Coyote
Броньовану розвідувальну машину Coyote прийняли на озброєння Канади у 1996 році, її відносять до пізнішого покоління бронемашин LAV-2. Вона прийшла на заміну гусеничній командно-розвідувальній машині Lynx.
Загалом було замовлено 203 одиниці у різних модифікаціях. Вона використовувалася канадськими військовими для виконання різних завдань, включаючи розвідку та патрулювання. Її також залучали до місій за кордоном.
Coyote має цільнозварний броньований корпус зі сталі, що забезпечує захист екіпажу від куль стрілецької зброї та уламків снарядів.
У передній частині корпусу зліва розташоване відділення керування з місцем водія. Праворуч від водія розташоване моторно-трансмісійне відділення.
За ними знаходиться бойове відділення зі встановленою на даху корпусу поворотною баштою, у якій знаходяться робочі місця командира та навідника. До екіпажу також входить оператор обладнання.
Посадка та висадка екіпажу відбувається через люки над їхніми робочими місцями, або через бічний люк у лівому борту корпусу в разі аварійної ситуації.
Coyote оснащений 6-циліндровим V-подібним дизельним двигуном з турбонаддувом Detroit Diesel 6V53T потужністю 275 к.с., який працює в парі з автоматичною трансмісією Alisson MT653.
Розвідувальна машина розвиває максимальну швидкість 100 кілометрів на годину по шосе. Максимальна дальність ходу по дорозі – 660 кілометрів. Її можна перевозити військово-транспортним літаком C-130, але спочатку, як заявляють, потрібно зняти башту.
Максимальна маса машини – 14,4 тонн, довжина – 6,39 м, ширина – 2,50 м, висота – 2,69 м.
Ходова частина Coyote має незалежну торсіону підвіску. Колеса на двох передніх осях керовані та можуть відключатися згідно з колісною формулою 8×4.
Озброєння Coyote складається з двомісної поворотної башти у якій командир сидить праворуч, а навідник – ліворуч. Вона оснащена 25×137-мм автоматичною гарматою M242 Bushmaster та двома 7,62× 51-мм кулеметами – один спарений, інший зенітний на даху.
Вертикальний кут наведення гармати на ціль становить від -10 ° до +60 °. На башті є перископічні прилади спостереження та прицільні денні/нічні прилади, а також лазерний далекомір та тепловізор.
Також башта оснащена 2 блоками по 4 димові гранатомети. Возимий боєкомплект гармати – 210 снарядів калібру 25-мм.
Основна гармата оснащена подвійною подачею боєприпасів, що дозволяє використовувати різні типи снарядів, які може вибрати навідник чи командир екіпажу. Стандартне спорядження складається з бронебійних підкаліберних та осколково-фугасних снарядів.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, додаткова броня, якщо вона встановлена, забезпечує захист машини від куль калібру до 14,5 мм по колу та від снарядів калібру 30-мм у лобовій частині.