Середа, 11 серпня 2021 16:34

Інформація про внесення змін до Директиви (ЄС) 2017/2397 стосовно перехідних заходів щодо визнання на території країн ЄС кваліфікаційних сертифікатів персоналу суден внутрішнього плавання країн, які не є членами ЄС

Нарешті, довготривала та активна робота, яка проводилась як між Кабінетом Міністрів України, Мінінфраструктури, МЗС та Європейською Комісією, так і в рамках Дунайської Комісії, щодо необхідності внесення змін до Директиви (ЄС) 2017/2397 від 12.12.2017про визнання професійної кваліфікації у внутрішньому плаванні та скасування Директив Ради 91/672/ЄЕС та 96/50/ЄС - стосовно продовження для країн, які не є членами ЄС, можливих строків імплементації Директиви та отримання перехідного періоду на рівні країн-членів ЄС - має свої результати.

Так, 14.07.2021 Європейським Парламентом і Радою Європейського Союзу прийнято Директиву (ЄС) 2021/1233 про внесення змін до Директиви (ЄС) 2017/2397 стосовно перехідних заходів щодо визнання сертифікатів третіх країн. Директива (ЄС) 2021/1233 опублікована в Офіційному віснику Європейського Союзу 30.07.2021 і набула чинності 31.07.2021 (з текстом можна ознайомитись за посиланням: https://eur-lex.europa.eu/eli/dir/2021/1233/oj ).

Директива (ЄС) 2021/1233 вносить зміни, зокрема, до статті 38 «Перехідні положення» Директиви (ЄС) 2017/2397, доповнюючи її новим абзацом, який дозволяє державам-членам ЄС на внутрішніх водних шляхах на їх території визнавати до 17.01.2032 року сертифікати кваліфікації, послужні книжки та журнали реєстрації, які до 18.01.2024 року видані країнами, які не є членами ЄС.

Передумовами такого рішення стало доведення українською стороною до Європейської Комісії об’єктивної аргументації, що процедура визнання документів «третіх» країн, яка передбачена Директивою (ЄС) 2017/2397 та яка ґрунтується на оцінці систем сертифікації в «третіх» країнах, що мають подати до Єврокомісії запит з метою отримання імплементаційного акту стосовно видачі кваліфікаційних сертифікатів, послужних книжок та журналів, не може бути завершена до 17.01.2022 року, оскільки до направлення запиту має бути переглянуто відповідне національне законодавство та впроваджена найновіша система підготовки персоналу суден внутрішнього плавання та видачі кваліфікаційних документів. Також українська сторона зверталась до Єврокомісії щодо запровадження до українських документів рівних з документами, виданими країнами-членами ЄС, вимог стосовно застосування десятирічного періоду визнання на європейських внутрішніх водних шляхах, що базується на принципах вільного судноплавства, зазначених в Белградській Конвенції, стороною якої є Україна.

Важливим аргументом в переговорному процесі стало прагнення України у наближенні до європейських стандартів у внутрішньому судноплавстві, підтвердженням чого стало прийняття наприкінці 2020 року Закону України «Про внутрішній водний транспорт», який вже імплементує значну частину норм Директиви (ЄС) 2017/2397 на рівні Закону.

Що це означає?

З прийняттям Директиви (ЄС) 2021/1233 Україна отримала час, необхідний для повної імплементації Директиви (ЄС) 2017/2397 через прийняття підзаконних нормативно-правових актів та переходу системи підготовки персоналу суден внутрішнього плавання на європейські стандарти, зокрема, перегляд навчальних програм відповідно до стандартів CESNI, та для подання документів для оцінки та отримання визнання нової системи підготовки персоналу Європейською Комісією відповідно до статті 10 Директиви. Встановлено таку граничну дату, зокрема, для українських кваліфікаційних документів, які підпадають під сферу застосування відповідних перехідних заходів – 18.01.2024 (тобто, відтерміновано на 2 роки - раніше такою датою було 18.01.2022).

Також, українські кваліфікаційні документи, які видані відповідно національного законодавства до зазначеної дати, можуть безперешкодно визнаватись країнами-членами ЄС до 17.01.2032 року. Це стосується як персоналу суден внутрішнього плавання, який працює як на суднах під Українським Прапором, так і на суднах під прапором країн-членів ЄС.

Зміни врегульовують прогалину у законодавстві та гарантують, що держави - члени ЄС можуть продовжувати наймати власників кваліфікаційних сертифікатів «третіх» країн у секторі внутрішнього судноплавства. Члени екіпажу, що мають сертифікати «третіх» країн, є серйозною та затребуваною робочою силою, особливо на певних водних шляхах у межах ЄС, у секторі, який і так страждає від дефіциту кваліфікованих робітників та старіння робочої сили.

Мінінфраструктури висловлює вдячність Європейському Союзу за позитивний діалог та підтримку безперервної та сталої роботи внутрішнього судноплавства, як одного з найбільш екологічних видів транспорту.




Купити техніку

Продати техніку

Оренда техніки

Підпишіться на новини спецтехніки:

News: