П'ятниця, 22 серпня 2025 09:45

«Українська бронетехніка» запустила у серійне виробництво багі VOLS

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, виробничі потужності дозволять виготовляти кілька сотень необхідних фронту машин щомісяця за умови державного замовлення.

Про це розповів генеральний директор ТОВ «Українська бронетехніка» проєкту «Оборонка» видання Mezha Media.

«Українська бронетехніка» підготувала повний пакет документації та компонентну базу для запуску серійного виробництва багі VOLS.

«Коли ми прийшли до Міноборони й почали формувати вимоги до цих багі, зіткнулися з бюрократичною недолугістю. Там намагалися зробити з них бронеавтомобілі – почали бронювати, саджати чотирьох осіб.

А це вже не багі, а автомобіль. І це одразу відображається на вартості», – пояснив генеральний директор ТОВ «Українська бронетехніка» Владислав Бельбас.

За його словами, вартість серійного багі VOLS не має перевищувати 20 тисяч доларів. Однак точну ціну ще не визначено, адже процес кодифікації не завершений.

«Наше завдання – зробити багі дешевшим за пікап. Воно має бути швидким і надійним. Такі машини не замінять перевезення вантажів у тилу, бо створені для бойових завдань», – наголосив Бельбас.

VOLS можна застосовувати для транспортування поранених, доставки боєприпасів, маневреної оборони чи наступу, а також швидких рейдів у тил противника.

«Пікап ви не візьмете, щоб громити тили. А на багі, встановивши кулемет 12,7 мм, можна й поганяти ворога», – додав Бельбас.

Перші багі VOLS інженер Володимир Садик почав виготовляти ще 2022 року на волонтерських засадах. Тоді він зробив понад 190 машин. Нині Садик працює у «Українській бронетехніці» над розвитком проєкту.

Конструкція VOLS вирізняється високим кліренсом у 38 см, низьким профілем (висота машини – 1,4 м, голова водія – на рівні 1,3 м) та напівлежачим положенням екіпажу з двох осіб.

Вантажопідйомність становить 500 кг, із яких до 300 кг можна розмістити у передньому та задньому багажниках. Задній відсік відкритий, а передній закривається кришкою-обтічником.

Багі оснащено складаними медичними ношами, що розкладаються за секунду та забезпечують амортизаційний ефект. Це дає змогу швидко завантажувати поранених навіть у бою.

Ходова частина багі створена для подолання бездоріжжя – посилені передні важелі витримують удари від чагарників, ям чи невеликих дерев. Машина має задній привід, що забезпечує легшу конструкцію, оптимальний розподіл ваги й кращий кліренс.

На прототипі стоїть 1,9-літровий турбодизель VW Golf (115 к.с.), але для серійного виробництва обрали 1,5-літровий турбодизель Renault К9К. Запас ходу «в бойових» умовах становить понад 300 км.

Модульна конструкція двигуна дозволяє швидко замінювати його разом із коробкою передач та системами охолодження. Це значно спрощує ремонт і обслуговування у військах.

VOLS має чотириступеневу коробку передач, просте керування (стартер і чотири тумблери), а також USB-зарядки й механічний показник палива.

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, у майбутньому планується гібридна силова установка, що забезпечить електротягу на одну з осей. Це дозволить у разі відмови двигуна дотягнути машину до позицій, тихо підійти до ворога або вибратися з багнюки.




Інформація:

Купити техніку

Продати техніку

Оренда техніки

Підпишіться на новини спецтехніки:

News: