Ця пропозиція врегульовує прогалину у законодавстві та гарантує, що держави - члени ЄС можуть продовжувати наймати власників сертифікатів країн, які не є членами ЄС, у секторі внутрішнього судноплавства. Члени екіпажу, що мають сертифікати "третіх" країн, є серйозною та затребуваною робочою силою, особливо на певних водних шляхах у межах ЄС, у секторі, який і так страждає від дефіциту кваліфікованих робітників та старіння робочої сили.
Педро Нуно Сантош, Міністр інфраструктури та житлово-комунального господарства Португалії, президент Ради ЄС, зазначив, що внутрішнє судноплавство, як один із найбільш екологічних видів транспорту, і тому займає основне місце в роботі ЄС у напрямку декарбонізації транспорту. Тому ЄС слід використовувати будь-які можливості для підтримки цього виду транспорту. Затвердження політичної угода дозволить продовжувати працювати громадянам країн, які не є членами ЄС, але які є важливими для ефективної роботи цього сектору.
Згідно з угодою, держави-члени ЄС можуть продовжувати визнавати до 17 січня 2032 року сертифікати, видані "третіми" країнами до 18 січня 2024 року. Очікується, що Європарламент та Рада ЄС схвалять законодавчу пропозицію у липні після перегляду тексту юридичними та лінгвістичними службами Європейської Комісії.
Зазначимо, що протягом останніх двох років тривала активна робота як між Кабінетом Міністрів України, Мінінфраструктури, МЗС та Європейською Комісією, так і в рамках Дунайської Комісії, по обговоренню та обгрунтуванню, наданню об'єктивних доказів необхідності внесення відповідних змін до Директиви ЄС 2017/2397 (продовження для країн, які не є членами ЄС, терміну набуття чинності Директиви та отримання перехідного періоду на рівні країн-членів ЄС), результатом чого стала ініціатива Європейської Комісії по можливості відтермінування на два роки обов'язковості застосування норм Директиви ЄС 2017/2397 для країн, які не є члемами ЄС, але персонал суден внутрішнього плавання яких працює на внутрішніх водних шляхах ЄС (як на суднах під прапором країн-членів ЄС, так і, зокрема, на суднах під Українським Прапором). В цьому процесі позитивним сигналом для ЄС з боку України стало прийняття наприкінці 2020 року Закону України "Про внутрішній водний транспорт", який частково вже імплементує норми Директиви ЄС 2017/2397.
Після схвалення Європарламентом та Радою ЄС законодавчої пропозиції, Україна отримає час, необхідний для переходу системи підготовки персоналу суден внутрішнього плавання на європейські стандарти та для подання документів для оцінки та отримання визнання нової системи підготовки Європейською Комісією.