В ході зустрічей команда Міністерства інфраструктури України, команда проєкту технічної допомоги ЄС «Підтримка органів влади України в розробці Національної транспортної моделі та майстер-плану» та представники транспортного сектору працювали над аналізом чинної ситуації в галузі інфраструктури.
В обговоренні взяли участь ключові представники державних інституцій в сфері транспорту, а також учасники профільних організацій та об’єднань. Під час зустрічі експерти пропрацювали джерела фінансування інфраструктурних проектів Транспортного майстер-плану 2030: державний і місцевий бюджети, позики МФО (ЄІБ, ЄБРР, МФК), міжурядові зв‘язані кредити (Польща, Франція, Китай), облігації державних банків і євробонди, власні кошти Укрзалізниці, АМПУ, Украероруху, механізми ДПП і концесії, приватні інвестиції.
Експерти відзначили наступні шляхи вирішення проблем з фінансуванням:
- Ліміт гарантованого боргу 60% ВВП - необхідні приватні інвестиції замість кредитів
- Відсутніть методології для встановлення економічно обгрунтування для розрахунку портових і аеропортових зборів, залізничних тарифів та плати за доступ до інфраструктури
- Створення спецфондів для фінансування залізниці, аеропортів, річкової інфраструктури (за прикладом Дорожнього фонду)
- Прозора структура відрахування дивідендів держпідприємств
- Реформа системи фінансового планування держпідприємств та корпоратизація державних підприємств
- Створення Національної комісії з тарифів на транспорті та розвиток інституційної спроможності державних органів.
Робоча група з пасажирських перевезень відзначила необхідність прийняття законопроектів про залізничний та автомобільній транспорти, і важливість переходу до моделі надання суспільно важливих послуг.
Засідання робочих груп відбулися згідно з планом розвитку інституційної спроможності команди Міністерства інфраструктури, метою яких є підвищення спроможності щодо здійснення транспортного планування, покращенню системи збору даних, розвитку процесу розробки майстер-плану, навчанню основ моделювання транспортного попиту та його використання для оцінювання політики та підтримки прийняття рішень щодо транспортної політики.
Результатом напрацювань експертів стане Національний транспортний майстер-план України 2030.