«Укрзалізниця наразі знаходиться в стадії масштабної перебудови. Ми хочемо позбутися радянського спадку як у юридичній площині, так і в площині рухомого складу та інфраструктури. І саме тому нам потрібні інвестиції, аби організувати сервіси, привести в порядок активи. Нам потрібні інвестиції для оновлення локомотивного сегмента, вагонного парку та інфраструктури», —наголосив він.
Іван Юрик підкреслив, що Укрзалізниця має амбітну мету — впровадження високошвидкісного залізничного руху в Україні, і це питання також є одним із пріоритетів держави, що закріплено на рівні Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року.
«Маю сказати відверто: наразі у нас немає технологій для швидкісного руху. Максимальна швидкість, яку ми можемо забезпечити в режимі цілковитої безпеки, — 160 км\год. Тому зараз ми знаходимося в перемовинах з нашими італійськими партнерами щодо можливості запуску такого проєкту, детально вивчаємо матеріали та можливості, аби втілити його в Україні», — додав очільник Укрзалізниці.
Він також уточнив, що головна мета — не просто втілити окремий якійсь локальний проєкт, а поєднати його з європейською мережею.
«Наша ідея в тому, аби український пасажир відчув себе як європейський, коли можна сісти в потяг у Києві, Одесі чи Львові, а зійти у Варшаві чи іншій європейській столиці. Як я вже сказав, це дуже амбітно, це вимагає значних фінансових вливань. Зараз ми лише на початку цієї подорожі. Наразі наше завдання — зробити ТЕО в партнерстві з нашими європейськими колегами», — сказав Іван Юрик, додавши, що за попередніми оцінками цей проєкт може коштувати 15-16 млрд доларів США.
Укрзалізниця дуже зацікавлена в цьому проєкті, й до кінця року сподівається отримати драфт ТЕО проєкту, аби робити подальші кроки. «Впевнений, що співпраця з широким колом наших європейських партнерів матиме позитивні результати вже в найближчій перспективі, зокрема, дозволить перейняти досвід реалізації подібних проєктів та залучити фінансування на пільгових умовах», — резюмував Іван Юрик.