Вагони такого типу придбані для вітчизняних залізничників вперше за понад 30 років незалежності України.
«Укрзалізниця» поповнила свій рухомий склад шістьма новими плацкартними вагонами на 58 місць кожен. Побудовані Крюківським вагонобудівним заводом, ці вагони — перші в історії незалежної України, закуплені саме у плацкартній модифікації.
Закупівлю здійснено в межах державної програми оновлення рухомого складу завдяки підтримці Уряду та Міністерства розвитку громад та територій України.
За цією програмою на основі контрактів 2021 року загалом придбано 100 нових пасажирських вагонів різних типів.
Нові вагони зберігають знайому конфігурацію місць, але отримали низку важливих оновлень, спрямованих на підвищення зручності, безпеки та інклюзивності. Серед нововведень:
полички з м’якими боковими спинками для комфортнішого сну;
ергономічна конструкція східців для зручного підйому на верхні полиці;
міні-перегородки між місцями та проходом для більшої приватності;
спеціальні ніші під нижніми полицями для зберігання негабаритної поклажі — військових рюкзаків або туристичних валіз;
розкладні індивідуальні столики та місця для сидіння на верхніх полицях;
нова оббивка салону та регульоване освітлення для затишнішої атмосфери;
контрастне маркування ручок і поручнів, шрифт Брайля на рекомендованій висоті, дублювання номерів місць об’ємним друком для людей з порушеннями зору;
розетки з розʼємами USB і Type-C, індивідуальні світильники з трьома режимами освітлення;
нові вагони стандартно оснащені кондиціонерами, вакуумними туалетами та сповивальними столиками і мають манежі для найменших пасажирів.
Окрім закупівлі нових вагонів, Укрзалізниця продовжує модернізацію наявного рухомого складу, зокрема плацкартів.
Нагадаємо, у березні Кабінет міністрів за ініціативи Мінрозвитку та віцепрем’єр-міністра з відновлення Олексія Кулеби ухвалив рішення про виділення 4,4 млрд грн із держбюджету на фінальні розрахунки за поточну партію та закупівлю ще 300 нових пасажирських вагонів.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, програма, вперше закладена у бюджет на 2025 рік, передбачає пришвидшення укладання контрактів завдяки скасуванню обмежень на передоплату, що дозволить оперативно розпочати виробництво вагонів, яке триватиме до 30 місяців.