Четвер, 09 травня 2024 15:51

В рамках імплементаційного процесу прийнято Положення про присвоєння та підтвердження кваліфікації членів екіпажу судна внутрішнього плавання

Відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами – членами, з іншої сторони, Україною, серед іншого, взяті зобов’язання по наближенню норм національного законодавства до Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 2017/2397 від 12 грудня 2017 року про визнання професійних кваліфікацій у внутрішньому судноплавстві та про скасування директив Ради 91/672/ЄЕС та 96/50/ЄС - одного з основних документів, які регулюють питання персоналу суден внутрішнього плавання в країнах Європи.

Це питання стало надзвичайно важливим в контексті набуття Україною статусу кандидата на членство в Європейському Союзі.

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України послідовно, в слід за дипломуванням моряків, впроваджує нову прозору систему присвоєння та підтвердження кваліфікації членів екіпажів суден внутрішнього плавання, яка відповідає європейським вимогам та стандартам в галузі внутрішнього водного транспорту та судноплавства. Основні засади нової системи кваліфікації персоналу закладені в статті 30 Закону України «Про внутрішній водний транспорт», яким було започатковано реформування галузі та надано поштовх галузевим євроінтеграційним перетворенням.

Подальшим кроком стала розробка та прийняття Положення про присвоєння та підтвердження кваліфікації членів екіпажів суден внутрішнього плавання, затверджене наказом Мінінфраструктури від 29 березня 2024 року № 265, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07 травня 2024 року за № 657/42002. До розробки документу було залучене велике коло експертів, як українських, так і міжнародних, проведені консультації з фахівцями транспортних відомств та організацій Нідерландів, Німеччини, Австрії та інших країн, які вже адаптували вимоги Директиви 2017/2397 та європейські стандарти кваліфікацій у галузі внутрішнього судноплавства Європейського комітету з розробки стандартів у галузі внутрішнього судноплавства CESNI ES-QIN.

Документом регулюються процедурні питання роботи державної кваліфікаційної комісії (колегіальний орган, який створюється Адміністрацією судноплавства), присвоєння кваліфікації членів палубної команди суден внутрішнього плавання, які, зокрема, враховують норми Закону України «Про адміністративні послуги» та Закону України «Про адміністративну процедуру», порядок видачі, поновлення, обміну, зупинення дії та скасування кваліфікаційних документів, а також спеціальних дозволів капітанів (судноводіїв). Врегульовані питання ведення Реєстру кваліфікаційних посвідчень членів палубної команди та послужних книжок, інших кваліфікаційних документів членів екіпажів українських суден внутрішнього плавання, а також спеціальних дозволів капітанів (судноводіїв) з врахуванням норм Закону України «Про електронні публічні реєстри» та враховуючи позитивний досвід щодо цифровізації дипломування моряків. Затверджено форми кваліфікаційних документів і послужних книжок європейського зразка. Врегульовано питання верифікації Адміністрацією судноплавства стажу плавання, що є обов’язковою вимогою Директиви 2017/2397. Встановлено вимоги щодо віку, професійної компетентності, адміністративної відповідності, стану здоров’я та часу плавання членів екіпажу судна внутрішнього плавання тощо.

Одночасно з впровадженням нової системи, звертаємо увагу, що відповідно до Закону України «Про внутрішній водний транспорт» та прийнятого наказу, документи членів екіпажів українських суден внутрішнього плавання, що підтверджують кваліфікацію та надають право на управління суднами внутрішнього плавання, використання суднового радіолокатора, радіотелефона, електронних картографічних та навігаційно-інформаційних систем, видані до набрання чинності цим наказом, підлягають обов’язковому обміну до 31 грудня 2031 року.

Також, з метою визнання українських кваліфікаційних посвідчень членів екіпажів суден внутрішнього плавання в Європейському Союзі, Мінінфраструктури відповідно до встановленої процедури подано запит до Європейської Комісії та наразі проводиться активна робота з метою отримання імплементаційного акту, як того вимагає Директива 2017/2397.

Підписуйтеся на сторінки Міністерства відновлення у соцмережах Facebook, Twitter, Telegram



Купити техніку

Продати техніку

Оренда техніки

Підпишіться на новини спецтехніки:

News: