Вівторок, 26 грудня 2023 12:15

В Україні за останні 6 років переобладнали понад 91 тисячу комерційних авто

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, ті, хто давно займається автомобільним бізнесом в Україні, пам'ятають період, коли в Україну з-за кордону масово привозили так звані «буси» та «пиріжки» з пробігом.

Проте купували їх не для транспортування вантажів, а перевезення пасажирів чи особистого використання, після переобладнання у легкові авто та автобуси.

Чи актуальна така процедура зараз, які моделі найчастіше змінюють своє призначення, та як живе сфера переобладнання авто сьогодні, дослідили експерти Інституту досліджень авторинку.

Для чого переобладнують вантажні авто?

До 2014 року вживані вантажні авто переобладнували у легкові, перш за все, через різницю у вартості.

По-перше, комерційні автомобілі дешевші за пасажирські аналоги - наприклад, вантажний Vito значно дешевший за «оригінальний» пасажирський Viano, побудований на тій же базі.

По-друге, вартість розмитнення вантажних авто тоді була значно нижчою за легкові. Через значну кількість обмежень розмитнювати легковики було економічно недоцільно, натомість на вантажні машини не потрібно було сплачувати акцизний податок.

В результаті у 2013-2014 роках до України привозили дуже мало вживаних легковиків, натомість попит задовольняли імпортом вантажних LCV з пробігом, котрі згодом переобладнували в пасажирські.

Навколо цього сформувалася ціла сфера бізнесу - за день українці переобладнували по кілька десятків LCV, і відбувалося це ледь не у промислових масштабах.

Проте закони змінили, і з 1 січня 2015 року запровадили акцизний податок на імпорт вживаних вантажних авто, а також на їх переобладнання у легковики. Здавалося, після цього послуга переобладнання мала б стати неактуальною.

Проте, як показує статистика, хоч це і стало дорожчим - та українці продовжили перероблювати вантажні авто.

Лише з 2018 року до кінця листопада 2023 року українці зареєстрували понад 91 тисячу переобладнань транспортних засобів: більшість (54%, 49,2 тис.) залишилися вантажними, 45,2% (41,2 шт.) - були або стали легковими, решта 0,8% (772 шт.) склали автобуси.

За цей час найбільше міняли своє призначення транспортні засоби протягом 2019 року - таких операцій зафіксували 23,4 тисячі.

У «ковідний» 2020 рік обсяги зменшилися майже удвічі - до 14,4 тис., а найменше їх було у непростий 2022 рік: 8,3 тисячі. За перші 11 місяців поточного 2023 року переобладнали 11,6 тис. авто.

Які моделі авто найчастіше переобладнують?

Найчастіше змінюють свій тип саме вантажні LCV - тобто, так звані «буси» та «пиріжки». Їх переобладнують у легкові, встановлюючи вікна, сидіння та усі інші атрибути транспортного засобу, що перевозить пасажирів, або ж пристосовують до спеціального використання, монтуючи додаткове обладнання.

Так, вантажний мікроавтобус може стати пасажирським або вантажопасажирським фургоном, платформою для перевезень вантажів чи автоевакуатором, рефрижератором, житловим фургоном чи катафалком.

Лідером із переобладнань став «універсальний» Mercedes-Benz Sprinter. З 2018 року до листопада-2023 зареєстрували 8,2 тисячі таких операцій. На другому місці розмістився Renault Traffic (3,6 тис.), а на третьому - Volkswagen Transporter (3,3 тис.).

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, також до п'ятірки найпопулярніших транспортних засобів, що були переобладнані з 2018 року, увійшли Mercedes-Benz Vito (2,4 тис.) та Opel Vivaro (2,3 тис.).

 




Інформація:

Купити техніку

Продати техніку

Оренда техніки

Підпишіться на новини спецтехніки:

News: