Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) погодив намір Житомирської міськради оголосити тендер на закупівлю тролейбусів із запасом ходу від акумуляторів, електричних автобусів й супутнього обладнання.
Загальна сума витрат за проєктом складає 17 мільйонів євро і включає 10 млн євро кредиту, 6 млн євро грантової допомоги від EBRD SSF (Special Shareholders Fund) та CTF (Clean Technology Fund) та 1 млн євро співфінансування від міста.
Наміри оновлення рухомого складу озвучив Сергій Сухомлин ще у вересні 2023 року. За його словами, закупівля саме батарейних тролейбусів та електробусів необхідна для відкриття нових маршрутів без необхідності будувати контактну мережу.
При цьому зараз рухомий склад житомирського тролейбусу налічує 114 машин, з яких 85 задіяні у пасажирських перевезеннях.
Раніше у місті вже реалізували проєкт оновлення тролейбусів за кошти кредиту ЄБРР - Житомир має 50 досить нових тролейбусів БКМ-321 2020-2021 рр. виробництва. Також є 4 низькопідлогові тролейбуси ЛАЗ-Е183 2007 р. виробництва, які не працюють.
Інші тролейбуси - це 11 придбаних вживаними чеських "Шкод", 5 українських "ЮМЗ" та 53 ще радянських тролейбуси "ЗіУ-682" різних модифікацій, значна кількість яких не працює.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, значна кількість старих тролейбусів "ЗіУ" пройшли модернізацію, також досить багато вживаних тролейбусів "Шкода", придбаних 2014-2016 рр., списані.