Середа, 03 листопада 2021 15:45

До Німеччини повертаються вантажні тролейбуси

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, із переведенням на електротягу вантажівок існує складність: вони вимагають надто великих та важких тягових батарей, а також відповідної їм інфраструктури.

Тому у Німеччині вже тестується альтернатива: там випробовується система контактних повітряних ліній eHighway для важких вантажівок.

Принцип їх роботи запозичений у електропоїздів: на дах фури встановлюється пантограф, який подає живлення від контактних повітряних ліній. Система нагадує тролейбуси, але у випадку з вантажівками електрика використовується не тільки для живлення електромоторів у реальному часі, а й для заряджання акумуляторів.

У містечку Любек (федеральна земля Шлезвіг-Гольштейн) на півночі Німеччини тестова експлуатація повітряних зарядок розпочалася 21 місяць тому, вона триватиме ще щонайменше рік. У перспективі планується обладнати повітряною контактною мережею третину федеральних трас Німеччини.

За розрахунками авторів проекту це дозволить скоротити шкідливі викиди від важких вантажівок на 70%. Випробування показали, що багато побоювань були марними. Під час зарядки можна навіть здійснювати обгони: достатньо почати перебудовуватися в другу смугу, як автоматично складеться пантограф.

Після цього тягач перейде на живлення від батареї чи турбодизеля (поки вони є гібридами). Перевага перед звичайними електричними вантажівками полягає у можливості використовувати батарею невеликої ємності, що економить гроші та вагу.

За розрахунками професора Кембриджського машинобудівного університету Девіда Кебона (David Cabon), з економічного погляду система з повітряними лініями підзарядки буде вигідна всім: і вантажоперевізникам (за рахунок відмови від величезної АКБ тягачі будуть не такими дорогими), і енергогенеруючим компаніям.

У ціну електрики можна закласти податок, за рахунок якого держава прискорить перехід від дизельних вантажівок до електричних, зокрема за рахунок субсидій. У контактних повітряних ліній є і очевидний недолік: їх не вдасться прокласти у віддалені чи малонаселені райони з суто економічних міркувань.

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, для таких напрямків пропонується використовувати гібридні вантажівки. Але для більшості перевезень у Німеччині та у Євросоюзі в цілому буде достатньо такої системи.






  • Підпишіться на новини спецтехніки:

    Будь в курсі! Підпишись на e-mail розсилку новин

    News:

    Продаж спецтехніки: