У рамках угоди передбачається постачання 130 вантажних електротягів компанії «Alstom». З них 80 — двосистемні, і ще 50 — односистемні.
«В Україні наразі катастрофічна ситуація з електротягами. Більшість з них вироблені у проміжку 60–80-х років минулого століття, ступінь зносу — майже 90 %. Це призвело до того, що сам парк електротягів наповнений лише на 60 % від загальної потреби.
Ця угода — один із перших кроків до реального, а не косметичного оновлення парку вантажних локомотивів. Наголошу, що ми отримали тут дуже вигідні для себе кредитні умови.
В цілому ми зараз спостерігаємо значне зацікавлення в подібних проєктах від інвесторів з Німеччини, Швейцарії, Франції та Південної Кореї. Український залізничний ринок зростає - і це шанс для міжнародної співпраці на максимально комфортних умовах» — розповідає Олександр Кубраков, Міністр інфраструктури України
Навіщо Україні двосистемні вантажні електротяги?
Придбання двосистемних електротягів зумовлено тим, що мережа Укрзалізниці має різні системи електричного струму. Тому часто для перевезення вантажів з однією частини України в іншу постає проблема з заміною локомотивів. Це призводить до збільшення термінів доставки вантажів та зумовлює додаткові витрати. Двосистемні електротяги допомагають розв’язати цю проблему.
Локалізація виробництва та обслуговування
У рамках угоди передбачається локалізація виробництва в Україні на рівні 35 %, що планується закріпити у комерційному контракті. Також не менш важливим є локалізоване обслуговування українськими компаніями та навчання працівників Укрзалізниці. Тобто значна частина коштів проєкту буде залишена в Україні.
Умови контракту
Загальна сума контракту 882,5 млн євро, з них 85 % (750 млн євро) — це кредитні кошти уряду Французької Республіки. Термін кредиту — 10 років.