П'ятниця, 02 лютого 2024 12:38

Дизелі комерційної техніки: ремонт і сервіс на СТО Bosch

Парк комерційної техніки, яка працює на економіку України, максимально різноманітний: марки з усього світу, моделі різних поколінь і відповідно двигуни усіх мислимих типів і конструкцій. Але поєднує їх одне – в абсолютній своїй більшості ваговози мають дизельні мотори. В умовах комерційної експлуатації вони потребують кваліфікованого сервісу, і універсальне рішення тут пропонує мережа СТО Бош Дизель Сервіс.

Дизельний двигун як навмисне створений для інтенсивної експлуатації: велика літрова потужність, уроджена економічність, довговічна конструкція. Ці відверті переваги перед бензиновими моторами і пояснюють повсюдне поширення дизелів на комерційній техніці – у тому числі і в автопарках українських підприємців. Але кожна медаль має зворотній бік, і за сучасними дизелями теж числиться певний негатив: в першому-ліпшому гаражі його не обслужиш. Точніше, окремі проблеми на тих самих гаражах і в напівкустарних майстернях намагаються вирішувати, але часто візити туди призводять до ще більших проблем.

Тому не буде перебільшенням сказати, що справжнім порятунком для власників дизелів, і в першу чергу на важкій техніці, стала мережа спеціалізованих СТО під всесвітньо відомим брендом Bosch – Бош Дизель Сервіс. На сьогодні в Україні працює 14 таких майстерень, і у порівнянні з класичними Бош Авто Сервіс це підприємства зовсім іншого рівня, адже і кваліфікація майстрів, і оснащення тут особливі. 

У чому переваги дизельного сервісу Bosch

На СТО Бош Дизель Сервіс беруться за комплексний сервіс і ремонт дизельних двигунів, і гарантовано вирішують будь-яку проблему. А сучасні дизелі, коли вони мають чималий пробіг, щедрі на “цікаві” випадки, адже мають складну паливну систему, і в першу чергу йдеться про Common Rail.

Ці двигуни справді відрізняються високою віддачею та економічністю, за що їх і полюбляють експлуатанти. Проте, вимоги до сервісу в них теж високі. Значний, до 1800 – 2500 бар, тиск пального у системі потребує високої точності роботи форсунок, які не визнають найменших протічок клапана, засмічення розпилювачів та інших негараздів, з якими миряться дизелі старих поколінь. Тому для обслуговування двигунів Common Rail потрібні спеціальні знання, інструмент і обладнання.

 

Денис Гордійчук, директор Бош Дизель Сервіс “Тахосервіс” (м. Київ):

– Наша основна спеціалізація – ремонт вантажних автомобілів MAN, DAF, Mercedes. На нашому сервісі можна капітально відремонтувати паливну систему сучасної вантажівки (демонтаж компонентів, діагностика форсунок, ремонт інжектора, монтаж та вихідний контроль усіх систем). У Києві доволі жорстка конкуренція, і при тому що в нас як частини мережі Bosch ціни не найнижчі, ми не маємо особливих проблем з замовленнями. Адже наші клієнти розуміють, що не низька ціна на ремонт форсунок та ПНВТ врешті решт обернеться на економію. Тому що після ремонту їх вантажівки працюють без простоїв не тільки обіцяний рік гарантійного строку, а й п’ять, і сім років. Обслуговування та ремонт дизельної апаратури на Бош Дизель Сервіс – це особливий рівень довіри клієнта. Клієнт знає, що він потрапляє в центр компетентності, де фахівці чітко знають як правильно впоратися з проблемою, що всі встановлені деталі будуть дійсно оригінальними, що параметри відремонтованої форсунки будуть бездоганними, бо вона тестується не просто на дорогому фірмовому стенді Bosch, а на стенді, який регулярно повіряється німецькими фахівцями. Коли ми радимо клієнтові відремонтувати форсунки вантажного мотора, то ми радимо зробити це тільки в тому обсязі, який буде саме для нього необхідним. Якщо говорити коротко, у цій довірі і є головна відмінність дизельного сервісу Bosch від численних інших майстерень. Ще варто додати, що Bosch надійний як постачальник запчастин. Навіть в перший період війни, коли всі інші компанії припинили діяльність чи працювали з затримками, ми не мали проблем з постачанням “бошевських” комплектуючих. 

Одна з умов роботи Бош Дизель Сервіс – обладнання для вхідної і фінальної діагностики форсунок і паливних насосів CR. Йдеться про стенди сімейства Bosch EPS, які імітують роботу паливної апаратури на двигуні при реальному тиску до 2500 бар разом з фіксацією правильності розпилення і точності дозування. Подібні стенди є і в інших виробників, але “бошевські” відрізняються тим, що разом з ними “постачається” і система їхнього налагодження та метрологічного контролю точності. СТО не отримає щорічного продовження сертифікації від Bosch, якщо стенди EPS та інше обладнання не пройдуть обов’язкову повірку від офіційної команди метрологів. Документ про точність від них отримує навіть динамометричний ключ, яким закручують різьбові з’єднання форсунки. 

Хто гарантує якість ремонту від Bosch

Ще одну “залізну” гарантію від компанії Bosch клієнт отримує через Bosch QualityScan. Це всесвітня система, яка містить дані, уявіть собі, про всі ремонти паливної апаратури, які виконувалися у мережі СТО Bosch дизельної спеціалізації. Коли майстерня бере в роботу форсунку чи паливний насос, одночасно в системі для вузла створюється немов “особистий кабінет”. У ньому до індивідуального номера форсунки (насоса) прив’язуються номери нових деталей, які встановлюються при ремонті.

В систему також вносяться характеристики продуктивності форсунки чи насосу, а ще ключові дані про ремонт, аж до крутного моменту, з яким майстер затягував різьбове кріплення корпусу при складанні. Це зусилля має бути точно нормованим, і воно передається з ключа по Bluetooth он-лайн просто на сервер Bosch QualityScan. Сама форсунка маркується особливим ID-стікером або ID-кліпсою з кодом, який виводить до “особистого кабінету” вузла. Тепер якщо машина з колись відремонтованою форсункою (насосом) заїде на СТО Bosch у будь-якій точці світу, діагност просканує стікер і отримує необхідні йому дані. І заразом побачить, наскільки якісно був виконаний ремонт.

 

Олександр Шепіль, керівник дизельної дільниці Бош Дизель Центру “Ньютон” (м. Черкаси):

– Ми починали у 1996 році з майстерні для обслуговування власного парку комерційного транспорту, а вже десять років як маємо статус СТО Bosch. Сьогодні наш Бош Дизель Центр приймає замовлення від клієнтів з усіх центральних областей України. Обслуговуємо та ремонтуємо дизелі усіх типів, з механічними форсунками, з насос-форсунками, з PLD-секціями і звісно, з системами Common Rail. Діагностуємо форсунки і ПНВТ на стендах Bosch EPS 708 та EPS 815. Запчастини отримуємо також від Bosch, маємо від компанії інформаційну підтримку, підключені до її системи QualityScan – одне слово, жодних технічних проблем не маємо. З реальних труднощів хіба що кадрова, в нас доволі жорстка виробнича дисципліна і суворі вимоги до кваліфікації, тож не кожен майстер може в нас працювати. 

Експерти дизельного сервісу

Суперважлива складова роботи майстерень Бош Дизель Сервіс – рівень фахівців, які тут працюють. Для вирішення великих і малих проблем дизелів, зокрема, Common Rail 4-го покоління, коли при тискові 2500 бар форсунка встигає відкритися 7 разів за цикл, потрібні неабиякі знання і навички. Відповідно, всі майстри-дизелісти проходять підготовку у навчальному центрі Bosch в Києві. І навіть більше того, деякі директори СТО з власної ініціативи також проходять там курс навчання, щоб краще контролювати роботу свого підприємства.

Нарешті, твердження про те, що кожна майстерня Bosch є частиною великої всесвітньої мережі, не є лише красивим слоганом. Всесвітній досвід мільйонів ремонтів і складних випадків діагностики компанія накопичує у своїй базі – і кожна СТО, в тому числі і українська, може до цієї бази звернутись. Гаряча лінія Bosch Technical Support завжди готова надати консультацію діагносту чи інженеру СТО Бош Дизель Сервіс, якщо виникнуть непередбачені складнощі з діагностикою чи процесом ремонту.

   

Максим Курзов,  директор Бош Дизель Сервис “Новагро-Сервіс” (м. Кропивницький):

 – Наше підприємство спеціалізується на сільськогосподарській техніці, ремонтуємо також дизелі важкої дорожньої техніки та автотранспорту. До нас звертаються аграрії з комбайнами та тракторами Case, New Holland, Massey Fergusson, вантажівками Scania, Iveco, Sisu, MAN, Renault. Всі вони укомплектовані дизелями з паливними системами Bosch. Маю відзначити, що попри буквально польові умови експлуатації, ця апаратура не страждає через якість дизпального, яке в принципі зараз цілком прийнятних кондицій. Тож більшість звернень – через природній знос вузлів. А якщо і бувають передчасні поламки, то це вітчизняна техніка з європейськими та американськими дизелями, власники якої за звичкою ставляться до високотехнологічних двигунів як до старих примітивних конструкцій. Крім “бошевських” стендів нам дуже в нагоді консультаційна лінія Bosch Technical Support Hotline. Через специфіку сільгосптехніки нам доводиться виїздити до клієнта “на місце”, забирати двигун і привозити до себе. Додатково маємо стенд для тестування цілого двигуна, тож у будь-якому випадку здаємо замовнику роботу “під ключ”.

Невідомо, думали про це менеджери підрозділу Bosch Україна чи ні, але саме мережа його Дизель Сервісів додає українським автомобілістам впевненості у завтрашньому дні. Попри світові тренди на електромобілізацію, на українських шляхах ще довго пануватимуть ДВЗ, і на важкій комерційній техніці це будуть в першу чергу дизелі – високоефективні і економічні, але складні і вимогливі до сервісу. Але в цьому немає нічого поганого з такою підтримкою, яку розгорнув по країні Bosch Automotive.