Четвер, 10 червня 2021 10:54

В 2022 році стануть обов’язковими датчики шин на всіх вантажівках та причепах

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, у наступному році в ЄС стануть обов'язковими датчики вимірювання температури і тиску в шинах для всіх вантажівок, причепів і напівпричепів по проходженню техконтролю.

З 6 липня 2022 року стануть обов'язковими бортові датчики, які вимірюють температуру і тиск в шинах вантажівок, причепів і напівпричепів. Єврокомісія і виробники шин вважають, що додаткове обладнання підвищить безпеку дорожнього руху і знизить витрати перевізників.

За даними Європейської асоціації виробників шин (ETRMA), європейські вантажівки проїжджають 40-65% кілометрів шляху з недостатнім тиском в шинах. Ще 10% їздять з сильно недокачаними шинами (різниця більше 10%).

При цьому підтримка оптимального тиску в шинах може знизити кількість ДТП, викликаних перевищенням швидкості і загорянням шин, на 4-20%. Кількість жертв таких аварій може зменшитися на 4%.

Вимірювання може проводитися дистанційно, в тому числі з використанням алгоритму, який розраховує тиск за кількістю обертів колеса або безпосередньо датчиками, встановленими в центрі колеса (на ободі, вентилі або покришці).

Недавнє опитування, проведене Асоціацією міжнародних автомобільних перевізників (ZMPD), зокрема, про використання датчиків тиску в шинах вантажних автомобілів (відомих під абревіатурою TPMS), показало, що 50,6% опитаних вже використовують TPMS, 34,6% зацікавлені в цьому, і тільки 14,8% не відзначили проблем з шинами і не зацікавлені в цьому пристрої.

У 2022 року виповниться десять років з тих пір, як легкові автомобілі стали оснащуватися TMPS. Дослідження 2016-17 років, проведене в Іспанії, Німеччині та Швеції на вибірці з майже 1,5 тис. легкових автомобілів, показало, що установка системи TPMS знижує ймовірність недостатнього тиску в колесах на 75% і підвищує середній тиск в шинах на 3%.

Повідомляється, що пряме і непряме вимірювання тиску однаково ефективні. В ході випробувань не було виявлено жодного автомобіля з тиском нижче 150 кПа, оскільки система TPMS заздалегідь попереджала про втрату повітря.

За оцінками Єврокомісії, додаткові датчики обійдуться користувачам в суму від 11 до 56 млн євро в рік. Інвестиції окупляться не пізніше ніж через п'ять років.

Виробники вже готують нові покоління TPMS: компанії ZF і Goodyear уклали відповідну угоду, Bridgestone і її дочірня фірма Webfleet також розробляють TMPS нового покоління.

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, на відміну від існуючих, нові TPMS передаватимуть інформацію про стан шин дистанційно і в режимі реального часу, вчасно попереджаючи водіїв про відхилення від норми.




Інформація: