Контракт на постачання сотні пасажирських вагонів для української залізниці уклали без тендера, за переговорною процедурою. Постачальником буде Крюківський вагонобудівний завод.
Всього 100 вагонів розподіляються за чотирма типами:
51 одиниця - купейний спальний вагон на 40 місць (10 купе).
20 одиниць - купейний спальний вагон на 40 місць, обладнаний для пасажирів з обмеженими можливостями.
17 одиниць - купейний спальний вагон, обладнаний для пасажирів з обмеженими можливостями і купе начальника поїзда.
12 одиниць - купейний спальний вагон СВ (люкс) на 18 або 20 місць.
Термін постачання вагонів - протягом року після підписання договору та отримання передоплати. Договір вже підписаний, про передоплату ще не відомо.
В «Укрзалізниці» зазначають, що подавали комерційні пропозиції про виготовлення даної кількості вагонів у зазначені терміни відразу кільком підприємствам - двом з України, а також з Узбекистану, Казахстану, Польщі та Білорусі.
Це АТ «Гомельський ВСЗ», ТОО «Вагонобудівний завод «Тулпар», КВБЗ, ТОВ «Харківський ВСЗ «, АТ ПЕСА Бидгощ, ДП"»Сіменс Україна», АТ «Ташкентський завод по будівництву і ремонту пасажирських вагонів», Patentes Talgo, SAU.
Однак лише Крюківський завод підтвердив свою можливість виготовити вагони в зазначений термін на зазначених умовах оплати.
Проведений «Укрзалізницею» в системі Prozorro тендер на закупівлю 100 пасажирських вагонів за ціною 3 мільярди 44 мільйони (в середньому, по 30,44 мільйона гривень за один вагон), скасували. Офіційною причиною скасування тендера зазначено наявність менш ніж двох тендерних пропозицій.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, у тендері спочатку брали участь три компанії - ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод», «Термінал-Захід» і один з підрозділів провідного виробника залізничного рухомого складу в Китаї CRRC – «CRRC Tangshan». Пропозиції останніх двох з них відхилили через низку виявлених порушень в документації.