Про угоду повідомляють як в міністерстві інфраструктури України, так і в компанії Alstom. Контракт буде коштувати близько 900 мільйонів євро - або приблизно по 6,92 мільйона євро за один електровоз.
Йдеться про придбання 130 вантажних електровозів серії Alstom Prima T8, які матимуть спеціальну комплектацію для України з урахуванням необхідності роботи за складних кліматичних умов, в тому числі в морози.
Зокрема, про здатність таких електровозів водити вантажні потяги вагою до 9 тисяч тонн, і про розрахункову швидкість до 120 км/год зі швидкістю тривалого режиму 52 км/год.
Локомотиви будуть виконані, швидше за все, в двосекційному восьмивісному вигляді із загальною потужністю до 8800 кВт, тоді як на залізницях Євросоюзу працюють їх односекційні чотиривісні версії.
Дана модель розроблена до 2018 року і зараз серійно випускається на заводах Alstom в Казахстані для залізниць Азербайджану під позначенням AZ8А.
Це дасть змогу дещо підвищити середню швидкість руху поїздів, а також виконувати прискорені рейси з регулярними маршрутними контейнерними поїздами.
Про можливості руху пасажирських поїздів із французькими локомотивами офіційно не йдеться. Але, швидше за все, виходячи з фактичної їх універсальності і надійності нової техніки - вони в низці випадків будуть задіяні і в пасажирському русі.
Локомотиви будуть виготовлятися на одному з французьких заводів, але їх остаточне складання здійснюватиметься в Україні. При цьому окремо обмовляється локалізація виробництва французьких електровозів в Україні на рівні 35%..
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, тимчасовий керівник «Укрзалізниці» Іван Юрик заявив, що національна залізнична компанія планує придбати до 2025 року не менше 50 одиниць, до 2033 року - ще 265 локомотивів.
Загальна потреба до 2033 року - не менше 315 електровозів для оновлення парку саме вантажних електровозів, які виконують левову частку вантажоперевезень.