Неділя, 17 березня 2019 12:03

Залізнична галузь України демонструє позитивний темп зростання

Сьогодні український ринок залізничних підшипників демонструє позитивну динаміку. Ще буквально кілька років тому вітчизняне вагонобудування перебувало в занепаді, що також впливало і на роботу підприємств-виробників залізничних компонентів і вузлів. А вже станом за 11 місяців 2018 року обсяг виробництва досяг майже 12 тисяч вагонів - 11 800 шт.

Як зазначає директор залізничного дивізіону Індустріальної групи УПЕК Віктор Гуков, 2018 рік закінчився з високими показниками темпу зростання у вітчизняній вагонобудівній галузі.

«У 2018 році спостерігається збільшення обсягів випуску вантажних вагонів більш ніж в 2 рази в порівнянні з 2017 роком», - говорить директор дивізіону.

Однак на даний момент, вітчизняний ринок підшипників для залізничного транспорту, на жаль, виявився під серйозним тиском з боку російської групи - Європейської підшипникової корпорації (ЕПК). Поставки підшипників кочення роликових радіальних з короткими циліндричними роликами з Казахстану, виробництво яких зосереджено під контролем ЕПК, здійснюються за демпінговими цінами. З метою захисту національного товаровиробника від демпінгового імпорту Харківський підшипниковий завод (ХАРП) змушений був подати скаргу до Міжвідомчої комісії міжнародної торгівлі про порушення та проведення антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну підшипників з циліндричними роликами з Республіки Казахстан.

ХАРП надав достатньо обґрунтованих доказів того, що імпорт підшипників в Україну здійснювався в таких обсягах і на таких умовах, які могли призвести до заподіяння шкоди національному товаровиробнику. Зокрема, за період дослідження (2015-2017 роки) відбулося значне зростання обсягу демпінгового імпорту: в абсолютних показниках - на 453%, щодо споживання - на 379%, щодо виробництва - на 610%, при цьому частка ХАРП в споживанні скоротилася більш ніж на 50%.

За результатами звіту та висновків про результати проведення антидемпінгової процедури Мінекономрозвитку України Комісія постановила порушити антидемпінгове розслідування. Рішення вступило в чинності 20 грудня 2018 року.

Харківський підшипниковий завод є центром інновацій у виробництві залізничних підшипників і на сьогоднішній день займає лідируючі позиції по виготовленню залізничних підшипникових вузлів для всього «простору 1520».

Підприємство випускає понад 500 типів підшипників зовнішнім діаметром від 30 до 400 мм. ХАРП має всі необхідні сертифікати якості та схвалення для поставок залізничних підшипників в країнах СНД і зарекомендував себе як надійний постачальник якісних підшипників: підшипники і підшипникові вузли для букс вантажних і пасажирських вагонів, електропоїздів, тягового рухомого складу, для тягових електродвигунів і редукторів електровозів і тепловозів. Сьогодні ХАРП пропонує ринку інноваційні розробки: касетний підшипник закритого типу TBU HARP 1520 (150х250 мм), призначений для вантажних вагонів з навантаженням 25 тонно-сил на вісь простору «колії 1520», підшипник закритого типу CRB HARP для тягових електродвигунів локомотивів, що володіють зниженим рівнем вібрації і шумності. Також слід зазначити, що АТ «ХАРП» серійно виготовляє інноваційний підшипник CRU Duplex для вантажних і пасажирських вагонів зі збільшеним міжремонтним пробігом 800 000 км або 8 років. Варто відзначити, що з жовтня 2016 року циліндричний підшипниковий вузол CRU DUPLEX входить в технічні вимоги до ходових частин вантажних вагонів закуповуються для потреб «Укрзалізниці».

«Ми вважаємо, що підшипник економічно ефективно використовувати як при комплектації нового рухомого складу, так і при проведенні ремонтів і модернізацій існуючого вагонного парку. Застосування підшипника технічно виправдане рішення, що дозволяє підвищити надійність буксового вузла і при цьому знизити витрати на проведення поточного ремонту вагонів в період їх експлуатації. Переклад колісних пар на здвоєні підшипники типу CRU Duplex дозволяє: по-перше, збільшити міжремонтний пробіг колісної пари; по-друге, підвищити експлуатаційну надійність буксового вузла вантажних вагонів, а відповідно і рівень безпеки руху; по-третє, скоротити експлуатаційні витрати по буксовими вузлу, витрати на профілактичне технічне обслуговування і ремонт протягом терміну служби колісної пари »- розповідає керівник напрямку Віктор Гуков.

Продукція ХАРП орієнтована на всі ринки, задовольняючи потреби в рішеннях не тільки для «простору 1520», а й для європейського, світового залізничного сполучення. Так, в 2018 році ХАРП розробив підшипники європейського типу WJ / WJP з параметрами 130x240 мм, розрахованих на вантажні і пасажирські вагони «простору 1 435».

ХАРП входить до складу Індустріальної групи УПЕК, яка протягом багатьох років успішно співпрацює з більшістю вагонобудівних заводів СНД з постачання комплектуючих для виробництва та обслуговування вантажного та тягового рухомого складу на державні і приватні підприємства СНД. Також до складу ІГ УПЕК входять такі промислові майданчики, як Лозівський ковальсько-механічний завод (ЛКМЗ) і Українська ливарна компанія (УЛК), які є провідними виробниками ливарної і штампованої продукції для залізничного транспорту.

Крім цього, Індустріальна група УПЕК налагодила співпрацю з провідною металургійною компанією і світовим виробником труб і коліс для залізничного транспорту «Інтерпайп». Партнер ІГ УПЕК вже випустив вироблену спільно колісну пару зі збільшеним міжремонтним пробігом до 800 000 км або 8 років, в якій використані підшипники CRU Duplex виробництва ХАРП, а також зміцнений корпус букси виробництва ЛКМЗ, яка була продемонстрована в Берліні на міжнародній виставці залізничного транспорту InnoTrans 2018 .