П'ятниця, 20 вересня 2019 18:36

В Україні почали використовувати новий вид техніки під час будівництва доріг

Як стало відомо SpecMachinery.com.ua, нововведення, зокрема, пов’язані з початком дії змін до ДБН.

На трасі Н-31 починає працювати перевантажувач асфальтобетону VÖGELE PowerFeeder – сучасна та потужна техніка, яка забезпечить безперервність укладання асфальтобетону і, як наслідок, ідеальну рівність дорожнього полотна, повідомили SpecMachinery.com.ua у прес-службі компанії «Автомагістраль-Південь».

Річ у тому, що в Україні з 1 вересня починають діяти зміни до Державних будівельних норм (ДБН), згідно з якими «при укладанні асфальтобетонних сумішей при будівництві автомобільних доріг І категорії є обов’язковим застосування перевантажувача».

Зміни у ДБН покликані покращити технологічний процес. Традиційно привезений на об’єкт асфальтобетон перевантажується одразу з самоскиду в бункер асфальтоукладача. Це призводить до того, що процес влаштування шарів асфальтобетону відбувається з періодичними зупинками. Можливість завантажувати бункер асфальтоукладача «на ходу» залежить значною мірою від «людського фактору» – майстерності водія самоскида.

У процесі будівництва дороги перевантажувач стане «середньою ланкою» між асфальтоукладачем та самоскидом, виправляючи недоліки «традиційної» технології. Використання мобільного перевантажувача, який конвеєром подає суміш в асфальтоукладач, забезпечує безупинний процес укладання асфальтобетону. І таким чином досягти ідеально рівного дорожнього покриття.

Наразі нові ДБН діють лише для доріг першої категорії. Для автомобільних доріг інших категорій, згідно зі змінами до ДБН, використання перевантажувача є доцільним, але необов’язковим.

«Автомагістраль-Південь» наразі реалізує єдиний проект, пов’язаний із дорогами першої категорії – трасу Н-31 – «Дніпро–Царичанка–Кобеляки–Решетилівка» на Дніпропетровщині. Ще до початку дії нових ДБН на цьому об’єкті почне роботу перший в Україні новий сучасний та потужний перевантажувач VÖGELE MT 3000-2 Offset.

VÖGELE PowerFeeder має справді вражаючі характеристики. Він забезпечує максимальну продуктивність подачі асфальтобетонної суміші в обсязі 1200 т на годину, тобто перевантажувач здатний отримувати весь вміст кузова вантажного автомобіля лише за 60 секунд. Бункер перевантажувача має об’єм 16 т, сукупно в перевантажувачі та асфальтоукладачі вміщується 45 т асфальтобетонної суміші. Техніка досить мобільна: стрічковий транспортер MT 3000-2 Offset повертає вправо та вліво – отже, перевантажувач може бути розміщений так, як це зручно для організації виробничого процесу. За дотримання потрібної відстані між перевантажувачем та асфальтоукладачем відповідає автоматика, яка орієнтується на дані трьох лазерних датчиків. Автоматика також адаптує швидкість подачі суміші під швидкість руху асфальтоукладача.

Здатність акумулювати такий величезний обсяг асфальтобетону і швидко розвантажувати автомобілі гарантує безперебійну роботу та більш ефективно організовану логістику.

Варто зазначити, що перевантажувач VÖGELE PowerFeeder не лише приймає та подає суміш. Техніка здійснює додаткове перемішування асфальтобетону, підтримує постійну температуру суміші, забезпечуючи її однорідний стан, що безпосередньо впливає на якість дорожнього полотна.

Найближчим часом у парі з VÖGELE PowerFeeder почне роботу новий асфальтоукладач того ж виробника, який дозволяє одночасно укладати суміш на всій ширині дороги першої категорії (майже 11 м). Але про нього ми розповімо у наступних публікаціях.

Підпишіться на новини спецтехніки: