Понеділок, 06 вересня 2021 12:02

ACEA випустила класифікацію моторних олив в редакції 2021 року

Асоціація європейських автовиробників ACEA представила оновлені вимоги до моторних олив для легкових автомобілів та легкового комерційного транспорту. Вони діють відтепер. З 1 травня 2021 року всі презентації до ACEA можуть бути здійснені відповідно до нових вимог ACEA 2021.

З 1 травня 2022 року всі нові презентації мають проводитися відповідно до вимог ACEA 2021 року. Вимоги відповідно до попередніх версій можуть застосовуватися до 1 травня 2023 року.

Специфікації ACEA — інструкції для європейських транспортних засобів
Як і раніше, різні види призначення моторних олив позначені буквами в європейських вимогах ACEA 2021:
A/B — для бензинових і дизельних двигунів легкових автомобілів (високий рівень SAPS);
C — для бензинових і дизельних двигунів легкових автомобілів з каталізатором із сажовим фільтром (низький рівень SAPS);
E — для комерційних автомобілів з дизельними двигунами (без змін у ACEA 2021).

Розподіл категорій олив АСЕА відповідно до захисту двигуна та екномії пального

Зміни у вимогах АСЕА 2021 порівняно з АСЕА 2016
Спочатку оновились лише категорії для легкових автомобілів. Для вантажних автомобілів вони ще не відрегульовані, ці зміни будуть внесені пізніше (точна дата поки невідома).
Основна увага нової класифікації моторних олив ACEA 2021 зосереджена на оптимізованій роботі з урахуванням новітніх технологій двигунів. Особливу увагу було приділено проблемі LSPI (Low Speed Pre-ignition, завчасне запалювання на малій швидкості) та захисту від зносу. Всього було введено 5 нових та одне подальше випробування двигуна. Два випробування двигуна версії 2016 були видалені.

Отже, що конкретно змінилось у новій редакції правил?
Вилучено:
Категорію ACEA A3/B3
Категорію ACEA C1

Введено нове, з огляду на запобігання LSPI та зносу:
Категорія ACEA A7/B7 (підвищені значення SAPS)
Категорія ACEA C6 (зменшені значення SAPS, як для C5, і додатковий тест на економію палива)

Пояснення трьох найважливіших тестів.
Тест на відкладення у турбодвигунах: оцінка впливу моторних олив з огляду на тенденцію до відкладень на сучасних двигунах з турбонаддувом.
LSPI (тест із завчасним запалюванням на низькій швидкості): оцінка впливу моторних олив на зменшення кількості явищ перед запалюванням. (Сьогодні багато виробників транспортних засобів стикаються з проблемами зі значними пошкодженнями двигуна, спричиненими явищами завчасного запалювання (LSPI), особливо в сучасних бензинових двигунах із безпосереднім впорскуванням з високим турбонаддувом).
Випробування зносу ланцюга: оцінка впливу моторних олив на зношення ланцюгів ГРМ через проблеми з пошкодженням двигуна, спричинені розривом ланцюгів ГРМ.

 




Інформація: