Четвер, 25 серпня 2022 10:57

Скільки вантажівок було продано в Україні у першому півріччі 2022 року

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, вантажні автомобілі масою понад 3,5 тонни - важлива частина українського авторинку.

Ріст продажів цих авто означає збільшення економічної активності та відбудову країни. Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні.

Та визначили ТОП моделей в різних сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів.

З січня по червень 2022 року включно українці придбали 9,3 тисячі вантажних автомобілів повною масою понад 3,5 тонни (окрім тягачів). Це на 41,9% менше, ніж за аналогічний період минулого року.

Проте показники червня — 2,2 тисячі договорі купівлі-продажу — майже наздогнали продажі у цьому ж місяці 2021 року: не вистачило всього сотні машин.

Активність на ринку зросла внаслідок підвищеної потреби в таких автомобілях в умовах війни, а також дії так званого нульового розмитнення, адже 50,4% вантажівок в травні та 38,2% в червні привезли вживаними з-за кордону.

Цікаво, що імпорт вживаних вантажівок був єдиним сегментом у першому півріччі-2022, який продемонстрував зростання: на +38,9%. Натомість внутрішні перепродажі скоротилися на −50,6%, а продажі нових імпортних вантажівок — на −68,7%.

Більшість вантажівок масою понад 3,5 т в Україні купують вживаними, частка нових склала у першій половині 2022 року лише 8,9% від загальної кількості угод купівлі-продажу.

При цьому серед вантажівок без пробігу було більшість таких, які були переобладнані українськими підприємствами під спеціальні потреби з імпортних авто чи шасі (465 шт.).

Імпортних нових вантажних транспортних засобів протягом січня-червня 2022 року зареєстрували 360 штук.

Важливо, що середній вік вживаних вантажівок на вторинному ринку дещо зменшився: із 20,6 року в першій половині 2021 року до 19,5 року протягом січня-червня 2022 року. В першу чергу — завдяки ввезенню молодших вживаних авто з-за кордону: середній вік імпортних вантажівок з пробігом склав 10 років.

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, натомість всередині країни цей показник більш ніж удвічі більший — 23,2 року. Таким чином, вантажний сегмент українського авторинку є найстарішим серед усіх, потребує оновлення та законодавчих реформ.




Інформація: