Середа, 11 листопада 2020 11:11

Хто відповідатиме за автономні вантажівки

Як стало відомо SpecMachinery.com.ua, регулятори прагнуть встановити правила безпеки для автономних транспортних засобів.

У повідомленні, опублікованому у Федеральному реєстрі США, Федеральне управління безпеки автомобільних перевізників (FMCSA) вимагає публічних коментарів щодо опитування на цю тему.

З цією метою запускається спеціальне опитування майже 2000 респондентів, включаючи керівників автопарків, торговий персонал, урядовців та водіїв вантажівок.

«Анкета призначена для збору базових думок щодо автоматизованих систем водіння (ADS) до і після практичних демонстрацій з використанням технологій ADS. Хоча вантажівки, обладнані ADS, обіцяють підвищити безпеку, продуктивність та ефективність, незрозуміло, яким чином ці транспортні засоби повинні бути інтегровані в операції автопарку зі звичайними вантажівками для операцій зі змішаним автопарком, - заявило FMCSA.

За даними Федерального управління, впровадження технології ADS на важких вантажних автомобілях глибоко вплине на всю торгівлю в США, оскільки в країні понад 70% усіх товарів переміщується саме на вантажівках.

«Однак існуючі зацікавлені сторони в екосистемі автомобільних вантажних перевезень (в першу чергу, прокатні та приватні автопарки, але також вантажовідправники, брокери, виробники вантажних автомобілів та постачальники послуг та обслуговування) не мають чіткого уявлення про те, як вони застосовуватимуть ADS у своїй щоденній діяльності», - йдеться у повідомленні.

Як передає SpecMachinery.com.ua, відповідно, регулятори ринку наголошують на тому, що повинні бути напрацьовані чіткі суворі правила щодо функціонування автономного транспорту.

Ми ж додамо, що аналогічна проблема існує у різних сферах бізнесу, де очікується впровадження автономної техніки, зокрема, у сільському господарстві. Виникає очевидна юридична колізія, адже незрозуміло хто відповідатиме у тому разі, якщо автономна вантажівка стане причиною аварії чи наїзду на пішохода: Виробник авто, виробник програмного забезпечення, власник авто, оператор системи чи хтось інший?