Субота, 23 лютого 2019 11:49

Український ринок сміттєвозів виріс на третину

AUTO-Consulting вивчив закупівлі нової комунальної та спеціальної техніки за 2018 рік і виявив цікаві тенденції.

На тлі загального зростання продажів вантажівок на 21,85%, були сегменти, де попит зріс ще більше. Наприклад, ринок автомобілів-сміттєвозів за минулий рік виріс відразу на 31%. За рік змінилися і позиції основних виробників техніки для вивезення побутових відходів, з'явилися і нові «гравці».

За даними дослідження AUTO-Consulting «Спецтехніка», всього за 2018 рік було замовлено 255 нових автомобілів для вивозу побутових відходів. Лідером з поставок сміттєвозів в українські міста стала компанія «Будшляхмаш», яка зайняла 34% ринку. БШМ вдалося помітно наростити обсяг продажів, правда рік тому вона утримувала 35%.

Найстрімкіше зростання за минулий рік продемонстрував АВТЕК з продукцією Hydro-Mak. За підсумками 2018 року сміттєвози від АВТЕК зайняли 25,5% ринку, але зростання продажів склало 86%. Завдяки цьому, автомобілі з бункерами від Hidro-Mak змогли потіснити з другого місця техніку від компанії ВЛИВ. У боротьбу за лідерство в цьому році підключився і кременчуцький завод «АльфаТекс», зайнявши відразу 11% всіх поставок.

У зростаючий сегмент подібної техніки зайшли і нові «гравці». Так, випуск автомобілів-сміттєвозів освоїли на заводі «Техкомплект», почали випускати власний сміттєвоз і на КрАСЗ. Притому, виробники активно освоюють нові шасі, розширюють модельний ряд, пропонуючи як міні-техніку для об'єднаних територіальних громад, так і для великих міст.

Вже традиційно, найпопулярнішим шасі для установки не тільки сміттєвозів, а й іншої спецтехніки, є МАЗівська техніка. В цьому році 2/3 всіх поставлених сміттєвозів були на шасі МАЗ (+ 43% в порівнянні з 2017 р).

На другому місці Ford Trucks. У ТОП також увійшли ГАЗовські і КРАЗівські вантажівки. Значно зросли поставки сміттєвозів на шасі IVECO - все більше виробників спецтехніки вибирають італійські вантажівки для своїх надбудов. До кінця року на ринку з'явилися і бюджетні моделі на китайських шасі нового бренду Dayun, який зараз пропонують як альтернативу ГАЗам і МАЗам.

Найбільш популярними шасі для подальшої забудови сміттєвозів за підсумками 2018 року стали МАЗ 5340, МАЗ 4370/4371 і Ford Trucks. Сумарно, два виробники шасі: МАЗ і Ford Trucks контролювали 82% забудов під сміттєвози.

Цікава і регіональна структура поставок. Ясна річ, що смітять найбільше в Києві, і столиця закупила в 2018 році 16% усієї подібний спецтехніки. На друге місце в 2018 році вийшла Полтавська область (11%), завдяки численним закупівлям ОТГ, третій за величиною обсяг поставок був в Донецьку область (10%). Четверте місце поділили порівну Запорізькі ОТГ (9%) і поставки в Харківську (9%) область.

Сегмент автомобілів-сміттєвозів цікавий ще й тим, що в ньому не так виражена конкуренція з боку старої техніки з Європи. Так, за даними дослідження AUTO-Consulting «Спецтехніка» в 2018 році імпортні б-у спецавтомобілі займали менше 10% ринку. Як правило, це були 20-кубові моделі іменитих виробників на шасі Mercedes-Benz, MAN і Scania. Найбільше б-у сміттєвозів в 2018 році закупила Дніпропетровська область.

В AUTO-Consulting відзначають, що автомобілі для перевезення побутових відходів - це далеко не єдиний сегмент, де в 2018 році спостерігалося значне зростання продажів. Український ринок спецтехніки сумарно продемонстрував фантастичне зростання + 42%. На тлі загального тренда на ринку вантажівок + 21,85%, спецтехніка росла набагато більшими темпами.

 

Підпишіться на новини спецтехніки: